Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Λουλούδια στη σοφίτα - Βιρτζίνια Άντριους





Συγγραφέας :V.C. Andrews
Εκδόσεις : bell
Μετάφραση από τα αγγλικά : Μαριάννα Μπότα 
Σελίδες : 288





Περίληψη από το οπισθόφυλλο :

Μέχρι τα  δώδεκα μου χρόνια πίστευα πως η ζωή ήταν μια όμορφη καλοκαιρινή μέρα .Έτσι είχε αρχίσει άλλωστε ...
Ήμαστε τέσσερα ευτυχισμένα παιδιά , μια ευτυχισμένη οικογένεια . Όταν η μητέρα μας έκλεισε σ' εκείνη τη σοφίτα, είπε ότι ήταν μόνο για λίγες μέρες κι επειδή μας αγαπούσε ...
Έπρεπε να μας κρύψει από τον πατέρα της . Θα κληρονομούσε την τεράστια περιουσία του , φτάνει να μη μάθαινε εκείνος ότι υπήρχαμε εμείς , τα παιδιά ...
 Οι μέρες όμως έγιναν μήνες...κι ίσως γίνουν χρόνια... 




Το βιβλίο αυτό είναι αρκετά παλιό και ομολογώ πως δεν το γνώριζα . Δεν είχα δει ούτε την ταινία που είχε βγει το 1987 , ούτε και το είχα δει ποτέ σε κανένα παλαιοπωλείο με παλιά bell.
 Η γιαγιά μου στα νιάτα της ήταν βιβλιοφάγος και σε μια συζήτηση που είχαμε για βιβλία μου μίλησε για το συγκεκριμένο . Ο τίτλος λουλούδια στη σοφίτα μοιάζει λιγάκι με άρλεκιν και αναρωτιόμουν τι στο καλό έχει πια και κόλλησε έτσι  . Γιατί , σούπερ είναι τα άρλεκιν δεν λέω , αλλά δεν έχουν και καμιά σπουδαία πλοκή . Περνάς τέλεια  όταν τα διαβάζεις αλλά μέχρι εκεί .(έτσι λειτουργούν σε μένα τουλάχιστον)  Μου το είπε αρκετές φορές και είπα μια μέρα να την ακούσω και να κάνω μια αναζήτηση στο ίντερνετ . Αυτό ήταν ! Σε πολλά άρθρα το χαρακτήριζαν  ως "το βιβλίο που απαγορευόταν να διαβάζεις" και πως το έκρυβαν κάτω απο τα σκεπάσματα τα μικρά κορίτσια να μη το δουν οι γονείς τους  . Στο goodreads είχε πάρα πολύ καλές κριτικές και η υπόθεση έμοιαζε να έχει πολύ μυστήριο . Διάβασα ότι θα έβγαινε και καινούργια τηλεταινία και όπως καταλαβαίνετε είχα αποφασίσει να το διαβάσω . Η γιαγιάκα μου τα έδωσε καπου πριν χρόνια και ήταν δανεικά και αγύριστα . Κι εκεί άρχισε ο "αγώνας " ! Δεν χρειάζεται πολύ ψάξιμο στο ίντερνετ για να καταλάβει κανείς πως μιλάμε για εξαντλημένα και σούπερ σπάνια βιβλία . Έστειλα σε ένα σαιτ που έχει σχεδόν αποκλειστικά παλιά bell και μου είπαν πως στοιχίζει 14 ευρώ . Αστεία τιμή για bell και δεν υπήρχε περίπτωση να τα δώσω .

Ξέχασα να αναφέρω πως πρόκειται για τετραλογία :

1) Λουλούδια στη σοφίτα

2) Λουλούδια στον άνεμο

3) Λουλούδια κι αγκάθια

4) Λουλούδια του χθες


Βρίσκω πρώτα το τρίτο , βρίσκω και το δεύτερο , τα πόδια μου είχαν βγάλει κυριολεκτικά φουσκάλες από το περπάτημα και το πρώτο πουθενά . Δεν τα βρήκα φυσικά ούτε τα δύο πρώτα με την πρώτη αναζήτηση αλλά δεν δυσκολεύτηκα πολύ. Είχα απελπιστεί ! Πως θα διάβαζα αυτά που βρήκα χωρίς να έχω διαβάσει το πρώτο ; Η πρωτοπορία έχει και μεταχειρισμένα και αποφάσισα να στείλω e mail αν και ήμουν 99% σίγουρη πως δεν θα το έχει . Την επόμενη χτυπάει το κινητό μου και μπορείτε να μαντέψετε ποιος ήταν ; Το βιβλίο το είχαν , όχι σε πολύ καλή κατάσταση αλλά δεν έλειπε καμία σελίδα . Η τιμή ήταν 1 ευρώ οπότε το πήρα χωρίς δεύτερη σκέψη .
Γενικά θεωρώ πως όσες φορές έψαξα για σπάνια βιβλία έχω σταθει τυχερή . Ίσως να φταίει ότι ψάχνω με πολύ επιμονή και αν μου καρφωθεί στο μυαλό δεν ησυχάζω μέχρι να το βρω . Αν τυχαία το δείτε πουθενά μη το αφήσετε !

Μόλις το πήρα στα χέρια μου τα παράτησα όλα και άρχισα την ανάγνωση !!

Δεν περίμενα να μου αρέσει τόσο μα τόσο πολύ . Μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία , πολύ γκόθικ και γεμάτη αγωνία . Τα γεγονότα γίνονται σε ένα απίστευτα κλειστοφοβικό περιβάλλον και είναι σαν να τα ζεις . Η αλήθεια είναι πως αυτό θα διαβάσετε συχνά να το λέω αλλά ζω πολύ έντονα τις ιστορίες που διαβάζω .  Πολλές φορές επιρεάζουν τις σκέψεις μου , τα όνειρά μου και τα σκέφτομαι για καιρό αφού τα τελειώσω . Όταν το βιβλίο δεν μου αρέσει τότε δεν μου συμβαίνει αυτό .

 Με την υπόθεση που είχε ήταν πολύ λογικό να ήταν απαγορευμένο για την εποχή του , αλλά και για τα σημερινά δεδομένα έχει αρκετά ιδιαίτερη υπόθεση .
Από όσα έχω διαβάσει στο ίντερνετ την εποχή που βγήκαν γινόταν κανονικός πανικός ! Πουλούσαν απίστευτα και άρεσαν σε πολύ κόσμο που περίμενε με αγωνία τη συνέχεια .Στη βικιπαιδεια συγκεκριμένα λέει : " Το μυθιστόρημα είχε γνωρίσει τεράστια επιτυχία και έδωσε στην Βιρτζίνια Άντριους μεγάλη φήμη. Ήταν τέταρτο στη λίστα των μπεστ-σέλερ της New York Times και κράτησε τη θέση του για 15 ολόκληρες εβδομάδες. Το 1986, η Άντριους ανακυρήχθηκε, ξεπερνώντας ακόμη και τον Στίβεν Κινγκ, Νούμερο Ένα Συγγραφέας Μπεστ-Σέλερ τρόμου. Το 1984 είχε ήδη ανακυρηχθεί Επαγγελματική Γυναίκα της Χρονιάς. "
 Οι εκδόσεις bell θα έπρεπε να τα ξαναβγάλουν σε κυκλοφορία ειδικά τώρα που κυκλοφόρησαν οι καινούργιες ταινίες . (δεν πιστεύω να το κάνουν βέβαια για τόσο παλιά βιβλία)

Θα ήθελα να πω τόσα πολλά αλλά δεν θέλω να σας χαλάσω τις εκπλήξεις .Όσοι έχετε δει την παλιά ταινία και σας άρεσε να σας πω πως ξέρετε τη μισή ιστορία . Άφησαν έξω το πιο σημαντικό κομμάτι της υπόθεσης και πιστεύω αυτό ήταν μεγάλο λάθος . Ενώ κατάφεραν να κάνουν την ατμόσφαιρά ίδια με του βιβλίου αποφάσισαν να παραλείψουν κάτι τόσο βασικό . Πολύ κρίμα ....

Θα σας βάλω τα τρέιλερ μα σας προειδοποιώ πως στο δεύτερο δείχνει αυτό το πολύ σημαντικό που παρέλειψαν στο πρώτο . Αν θέλετε απλά να πάρετε μια γεύση δείτε το τρέιλερ της παλιάς ταινίας . Αν δεν σας πειράζει να μάθετε κάτι παραπάνω τότε να τα δείτε και τα δύο .

 Flowers in the attic (1987)


Flowers in the attic (2014)


Η καινούργια ταινία είναι πολύ πιστή στο βιβλίο αλλά δεν έχει τη γκόθικ ατμόσφαιρα της παλιάς .Η ηθοποιός που έκανε τη γιαγιά της ιστορίας , Ellen Burstyn , ήταν υποψήφια στα βραβεία Emmy για το ρόλο της στη συγκεκριμένη ταινία . Η παλιά έχει άλλο τέλος και τη μεγάλη διαφορά με το βιβλίο που σας είπα  . Αν κανείς τη δει χωρίς να ξέρει τι έγινε στο βιβλίο και τι είναι αυτό που άφησαν απ΄εξω θα την απολαύσει σίγουρα .   

Το τέταρτο βιβλίο της σειράς άργησα πολύ να το βρω και πριν λίγες μέρες μου το χάρισε μια κοπέλα που είδε ότι το ψάχνω .(συμβαίνουν ακόμα όμορφα πράγματα ☺ )  Μέχρι τώρα έχω διαβάσει και τα λουλούδια στον άνεμο που μου άρεσε πολύ αλλά όχι όσο το πρώτο .Όπως βλέπετε στη φωτογραφία έχω γίνει φαν κι αν πέσω σε κάποιο bellaki της Άντριους δεν το αφήνω . Ένα βρήκα στην αποθήκη της γιαγιάς μου και τα υπόλοιπα σε παλαιοπωλεία και σε σελίδες στο facebook . Εννοείται πως δεν χρυσοπλήρωσα κανένα επειδή είναι σπάνιο . (το πιο ακριβό ήταν στα 3 ευρώ)

Θεωρώ πως μπορεί να διαβαστεί και μόνο του το πρώτο , αν και σίγουρα θα σας αφήσει σε αγωνία . Το δεύτερο έχει βγει κι αυτό πέρυσι σε τηλεταινία και θα βγουν και όλα τα βιβλία της σειράς . Αν βρείτε μόνο το πρώτο βιβλίο μπορείτε να δείτε τη συνέχεια και στις ταινίες . Μόλις ολοκληρώσω τη σειρά μπορεί να τα παρουσιάσω όλα μαζί .

Τα λουλούδια στη σοφίτα έχουν αποκτήσει μια θέση στα αγαπημένα μου και σίγουρα θα το ξαναδιαβάσω κάποια στιγμή . 

Βαθμολογία : ★★★★★ (5/5)

2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα, ψάχνω αυτό το βιβλίο αλλά δυστυχώς έχει εξαντληθεί. Μπορείς με κάποιο τρόπο να το ανεβάσεις σε pdf για να το διαβάσουμε κι εμείς που έχουμε ιντριγκαριστεί στο έπακρο από την υπόθεση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. έχω ta 2 πρώτα σε Pdf Και ψάχνω κ εγώ τα επόμενα! :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή