Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014

Ακμή : Η δική μου ιστορία

Αχ ... πικρή ιστορία αυτή η ακμή . Μόνο όποιος το πέρασε μπορεί να καταλάβει πόσο δύσκολο είναι . Στους υπόλοιπους απλά φαίνεται περίεργο εμείς που το περνάμε να το παίρνουμε τόσο κατάκαρδα .Κόσμος πεθαίνει απο σοβαρές αρρώστιες θα μου πείτε και με τη σειρά μου θα σας πω πως έχετε δίκιο . Κανείς μας δεν είπε ότι συγκρίνει την ακμή πχ με τον καρκίνο . Αλλά κακά τα ψέματα είναι κάτι που σου καταστρέφει την ψυχολογία . Δεν έχω καμία φωτογραφία να σας δείξω πως ήμουν στην αρχή και πως τώρα που άρχισε κάπως να ηρεμεί η ακμή μου . Είχα βγάλει αλλά τις έσβησα γιατί δεν άντεχα να τις βλέπω .

Πριν ένα χρόνο είχα παρατηρήσει μερικά σπυράκια στο πρόσωπο μου αλλά τίποτα το ανησυχητικό .Είχαν βγει μέσα σε λίγες μέρες και νόμιζα πως κάτι με πείραξε και πήγα στα επείγοντα όπου και έγινε λάθος διάγνωση .
  "Έχεις θυλακίτιδα " , μου λέει . Δεν ήξερα καν τι είναι αυτό και μου είπε πως το παθαίνεις αν γυρίσει κάποια τρίχα προς τα μέσα .Εγώ δεν έχω έντονη  τριχοφυΐα πουθενά αλλά ειδικά στο πρόσωπο δεν είχα ποτέ θέμα . Μου έδωσε μια αντιβίωση πολύ δυνατή και τα σπυράκια έφυγαν αλλά όχι εντελώς .

Λίγες εβδομάδες αργότερα βγήκαν πάλι εντελώς ξαφνικά μέσα σε λίγες μέρες και αποφάσισα να πάω στο ίδιο νοσοκομείο όπου μου είπαν ότι έχω δερματίτιδα και μου έδωσαν μια κρέμα . Εγω έχω ξαναπεράσει ακμή και όλο αυτό μου θύμιζε άσχημες μέρες όταν ήμουν πέμπτη δημοτικού . Έτσι πήγα σε άλλον γιατρό (κάτι που απο την αρχή έπρεπε να κάνω) και από τότε ξεκίνησε το μαρτύριο μου .

Η πρώτη μου θεραπεία είχε κάποια αντιβίωση , κορτιζόνη σε χάπια και κρέμες. Με την κορτιζόνη έφυγαν εντελώς αλλά μόλις τη σταμάτησα άρχισε ο κατήφορος . Έφταιγε άραγε η κορτιζόνη που φούντωσα έτσι άσχημα ;Δεν θα μάθω ποτέ ....

Τα μαγουλά μου είχαν γεμίσει σπυριά που δεν είχαν πύον αλλά ήταν μεγάλα , κόκκινα και σκληρά .Κρίμα που δεν έχω καμία φώτο να σας δείξω .Το πρόσωπο μου πονούσε , δεν μπορούσα να το ακουμπήσω και η όψη του ήταν σαν να είχα πάθει έγκαυμα . Μια απο τις κρέμες που χρησιμοποιούσα ήταν η epiduo.

Η σημαντικότερη συμβουλή μου για την ακμή είναι πάνω απο όλα να γνωρίζετε τι βάζετε στο πρόσωπο σας και τι μπορεί να προκαλέσει .Να βρείτε ένα γιατρό που να σας ακούει , να σας μιλάει και να σας εξηγεί τα πάντα  . Εγώ δυστυχώς δεν είχα τέτοιο γιατρό στην αρχή και δεν θεώρησε απαραίτητο να μου πει α) οτι η ακμη μπορει να κανει και χρονια να φυγει και β) οτι η συγκεκριμένη κρέμα είναι σαν να σε καίει τον πρώτο καιρό , κοκκινίζει και ξεφλουδίζει το δέρμα. Με αποτέλεσμα εγώ να κλαίω γιατί νόμιζα οτι η κρέμα με έκανε χειρότερα και μου σύστησε μάλιστα να βαζω μια κρέμα για τα ξεραμένα σημεία και την κοκκινίλα η οποία ήταν πολύ λιπαρή . Τα σπυριά βγαίνουν σε λιπαρά δέρματα οπότε μαντέψτε τι μου έκανε η δεύτερη κρέμα . Η μια μου έκανε το πρόσωπο ξερό και άλλη το ενυδάτωνε σε σημείο να μου το κάνει πιο λιπαρό απο πριν άρα ουσιαστικά ήταν σαν να μην έκανα θεραπεία . Ο γιατρός στράβωσε λιγάκι που πήγα σε σύντομο χρονικό διάστημα χωρις να μου εξηγεί ότι πρέπει να κάνω σίγουρα 6 μήνες θεραπεία για να δω αποτέλεσμα . Εγώ θεώρησα ότι αυτά που μου έδωσε δεν ήταν για μένα και ξαναπήγα . Γιατρός είμαι για να ξέρω ; Μου έδωσε αντισυλληπτικά λέγοντας μου λάθος τη δοσολογία και δεν μου ζήτησε καν να εξετάσω το συκώτι μου πριν κάνω μια τέτοια θεραπεία . Ευτυχώς σκέφτηκα να πάω μια βόλτα απο το γυναικολόγο μου πριν πάρω οτιδήποτε και με έστειλε για εξετάσεις και μου εξήγησε πως πρέπει να τα παίρνω . Γιατί δεν άλλαξα γιατρό ; Τότε είχα το ζόρι μου και δεν είχα μυαλό να σκεφτώ .Ήθελα απλά να δω αποτελέσματα . Πήγα σε δεύτερο γιατρό ο οποίος μου εξήγησε τι συμβαίνει στο δέρμα μου και ότι θέλει υπομονή για να περάσει αυτή η κατάσταση .

Αν κάτι δεν σας αρέσει στο δερματολογο σας απλα πάτε αλλού . Έχω πάει σε 4 ως τωρα χωρις να βρω αυτο που ψαχνω . Έναν άνθρωπο να μη μου μιλάει σαν να ειμαι γιατρος και να μη με αντιμετωπίζει σα να πρέπει να ξέρω τι έχω και να μη ρωταω διαφορα . Όταν κατάλαβα ότι αυτό που έχω μπορεί να πάρει χρόνια να περάσει, αποφάσισα να ψαξω ένα γιατρό με τον οποίο πάνω απο ολα να εχω επικοινωνία . (όπως με τον γυναικολόγο μου ας πούμε)

Και δεν φτάνει που είχαν τον πόνο μου , όπου πήγαινα όλοι οι γνωστοί μου με κοιτούσαν περίεργα και μου έκανα ερωτήσεις του τύπου : "Τι έπαθαν τα μαγουλάκια σου ;" , "Τι έπαθες καλε ;" ,"Γιατι γέμισες σπυράκια εσύ;" και άλλα τέτοια ωραία . Και δεν μου φτάνει που ένιωθα κάθε μέρα όλο και πιο χάλια με τον εαυτό μου και δεν είχα αυτοπεποίθηση ούτε να βγω να πετάξω τα σκουδίκια χωρίς να βαφτώ , είχα και τον καθένα να με ρωτάει τι έχω και να μου επιβεβαιώνει ότι  δεν με βλέπω μόνο εγώ χάλια αλλά και όλοι οι άλλοι . Λες και δεν ήταν φανερό ότι αυτό που έχω είναι σπυριά , έπρεπε να ρωτήσουν .Πόσες φορές άκουσα να μου λένε "Ακμή σε τέτοια ηλικία ;, " Γιατί έβγαλες ακμή εσύ ; Είχες τόσο καθαρό δέρμα ." Αν ήξερα την αιτία μάλλον θα είχα αντιμετωπίσει το πρόβλημα και θα ημουν και δερματολόγος . Δεν ξέρω αν τα έβλεπα όλα τόσο μαύρα γιατί ήταν μαύρη και η ψυχολογία μου αλλά εγώ ποτέ δεν έχω ρωτήσει κανέναν τέτοιο πράγμα . Σαν να ρωτάς κάποιον "Γιατί πάχυνες ;", "Γιατί αραίωσαν τα μαλλιά σου ; " κλπ .

Δεν ξέρω πραγματικά τι στο καλό φταίει και έβγαλα ακμή για δεύτερη φορά . Η αλήθεια είναι πως δεν πρόσεχα καθόλου το πρόσωπο μου . Γυρνούσα απο τη δουλειά όπου πολύ συχνά δούλευα 10 και 12 ώρες (φουλ βαμμένη πάντα ) και έκανα ένα ντουζ και ξεβαφόμουν με ένα μαντιλάκι και έπεφτα για ύπνο .Λογικό να κλείσουν οι πόροι μου ..Επίσης πέρασα μια περίοδο με πολύ στρες , έκλεισε το κομμωτήριο που δούλευα και εκείνη την περίοδο είχα κόψει το κάπνισμα και ίσως και όλα αυτα να έπαιξαν μεγάλο ρόλο .

Δεν έχω καμία συμβουλή να σας δώσω .Εμένα με βοήθησε πολύ το ίντερνετ . Όχι , δεν έβλεπα τι χρησιμοποιούν οι άλλοι και το έβαζα στο πρόσωπο μου .Όταν περνάς μια δύσκολη φάση νομίζεις πως μόνο εσύ την περνάς και πως θα είσαι έτσι για πάντα .Σε κάποια φάση θυμάμαι να αναρωτιέμαι πως ήμουν πριν την ακμή και αν θα είχα ποτέ ξανά καθαρό πρόσωπο .Το ίντερνετ με βοήθησε στο να καταλάβω πόσα κορίτσια το περνάνε και δυστυχώς σε χειρότερη κατάσταση απο εμένα .Θα μου πείτε "καλά εσύ χαίρεσαι που κι άλλοι υποφέρουν ; " . Όχι βέβαια ! Απλά βοηθάει και όσες έχετε καταλαβαίνετε πως το λέω . Ακόμα και αυτό το άρθρο που δεν λέει κανένα κόλπο ή τίποτε άλλο είμαι σίγουρη πως έστω και ένα άτομο θα το βοηθήσει να νιώσει λίγο καλύτερα .

Θέλετε να σας πω και κάτι που μπορεί να μη ξέρετε ; Πολλές διάσημες έχουν ακμή και μάλιστα σε αρκετά μεγάλο βαθμό . Αν ψάξετε στο google θα βρείτε πολλούς όπως Megan Fox, Rihanna ,Cameron Diaz, Britney Spears.....

Θα κλείσω με ένα βίντεο που ανέβασε μια κοπέλα με ακμή στο κανάλι της στο youtube. Η Κασσάνδρα όχι μόνο βοήθησε κι άλλα άτομα με την ιστορία της αλλά έδειξε και διάφορα κόλπα για να καλύπτουμε τα σπυράκια .Όταν το πρωτοείδα μου έφερε δάκρυα στα μάτια και όταν με τον καιρό είδα κι άλλα βίντεο στα οποία έλεγε πόσα χρόνια υποφέρει απο αυτό κατάλαβα πως σε σύγκριση με άλλε ςκοπέλες έπρεπε να νιώθω τυχερή . Είχε ακμή στο σχολείο σε πολύ άσχημη κατάσταση . Μάλιστα ένας συμμαθητής της την κορόιδευε τόσο πολύ που της έλεγε ότι θα ήταν καλύτερα να μην είχε γεννηθεί ποτέ έτσι όπως είναι . Έφτασε σε σημείο να ξυπνάει και να βάζει μέικ απ για να μη τη δει κανείς και να κάνει μαθήματα στο σπίτι . Σήμερα είναι μοντέλο και διαφημίζει κι ένα μέικ απ ειδικό για άτομα που έχουν πολλές ατέλειες να καλύψουν . Είναι απο τις πιο γνωστές και επιτυχημένες youtubers και έχει ακόμη ακμή .




Η ακμή μου τώρα επιτέλους είναι σε καλό στάδιο , έχω ελάχιστα σπυράκια και πλέον μπορώ να βγω και χωρίς μέικ απ . Περνάω περιόδους που φουντώνουν περισσότερο αλλά δεν είμαι όπως παλιά σε καμία περίπτωση . Δεν ξέρω αν τα αντισυλληπτικά έκαναν τη δουλειά πάντως τα παίρνω ακόμα απο φόβο μήπως τα σταματήσω και ξαναγεμίσω .Σε κανένα δίμηνο που θα επισκεφτώ το γυναικολόγο μου θα το συζητήσω μαζί του .

Ελπίζω να βοήθησα να νιώσετε έστω και λίγο καλύτερα .Να νιώσετε ότι δεν το περνάτε μόνο εσείς και πως για όποιον το έχει είναι κάτι σοβαρό . Και όσοι δεν έχετε ελπίζω μέσα απο αυτό το άρθρο να μάθετε πως σε τέτοιες καταστάσεις πρέπει να είστε διακριτικοί απέναντι στο άτομο που το περνάει .Όσοι πηγαίνετε σχολείο και σας κοροϊδεύουν επειδή έχετε ακμή απλά αγνοήστε τους και μη τους αφήνετε να σας χαλάσουν τα σχολικά σας χρόνια .

Αν έχετε κι εσείς τη δική σας ιστορία να μας πείτε θα χαρώ να τη διαβάσω στα σχόλια .  ☺

9 σχόλια:

  1. Προσοχή στους δήθεν ειδικούς.Πολλοι γιατροί δερματολογοι έχουν το όνομα τους στην επιχείρηση-ινστιτούτο δεν βλέπουν ποτε τον ασθενή παρα μόνο κάποια κοριτσακια αγνώστου επιπέδου και ειδικότητας και με δήθεν θεραπείες απομυζουν αρκετά χρήματα απο τον ασθενή .Καποιοι όταν το καταλάβουν αποχωρούν απο το είδος θεραπείας που συνήθως είναι φωτο θεραπείες κλπ .Μπουρδες.Συνηθως τους βρίσκεις στις πρώτες θέσεις του Ίντερνετ με πλούσια βιογραφικά που έχουν σχέση περισσότερο με τις εμφανίσεις τους στη TV λόγω ότι διαθέτουν αρκετά χρήματα για τη προβολή τους.Την κόρη μου την έχουν σακατεψει.Ειμαι σε επαφή με το δικηγόρο μου για να μπορέσω να αποκαλύψω το συγκεκριμένο άτομο που έχει κεντρο στο Μαρούσι και στην Αθήνα όπως αναγράφει στην ιστοσελίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κοπέλα μου σ'ευχαριστώ που ανέβασες αυτό το άρθρο... Και λίγα λες. Έχω να πω πως δεν υπάρχει χειρότερη ειδικότητα από του δερματολογου. Τους φαινόμαστε μάλλον πειραματόζωα. Σου παίρνουν τόσα χρήματα μόνο για να τους κάνεις μία ερώτηση. Η ζημιά που κάνει η epiduo είναι τρομακτική. Κι ενώ ράγισε το δέρμα μου σαν να κάηκε από ηλιοθεραπεία ο υπέρλαμπρος γιατρός όχι απλά δε μου τη σταμάτησε μου έδωσε μια αλλη για το καμμένο μου πρόσωπο που είπε πως θα με δροσίζε αμέσως.. Το αποτέλεσμα ηταν να καεί στο 10πλασιο το δέρμα μου από ότι πριν και σε σημεία που δεν είχα ερύθημα. Μακριά από τις αλοιφές!!! Όσο πρόβλημα κ να έχεις καλύτερα ακμή!!! Παρά καμμενο κατεστραμμένο πρόσωπο με ρυτίδες 70χρονης από τα 25!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η επίδραση της Epiduo φαίνεται τρομακτική τον πρώτο μήνα αλλά αργότερα το δέρμα συνηθίζει την αλοιφή και ηρεμεί κατά πολύ. Την χρησιμοποιώ εδώ και 2μιση μήνες και πραγματικά έχω δει πολύ καλό αποτέλεσμα. Σαφώς υπάρχουν άπειρες κοκκινίλες από τα σπυράκια που πλέον έχουν φύγει αλλά η ενεργή ακμή έχει υποχωρήσει κατά 80-90% μπορώ να πω! Πάντως έχεις δίκιο για το κοκκίνισμα και τον πόνο, τον πρώτο μήνα ένιωθα λες και επιβίωσα από ολοκαύτωμα και η ψυχολογία μου ήταν μαύρη μαυρίλα πλάκωσε. Για ενυδάτωση και καταπράυνση ο δερματολόγος μου μού πρότεινε την Uriage hyseac restructurant. Ήταν το μόνο πράγμα που με ανακούφιζε και δεν έτσουζε καθόλου, ακόμα την χρησιμοποιώ. Πάντως αν έχεις καλό και συνεννοήσιμο δερματολόγο και "αντέξεις" τους πρώτους 2 μήνες της δράσης της Epiduo το αποτέλεσμα είναι πολύ θετικό.
      Έχουν περάσει και 6 μήνες και δεν ξέρω κατά πόσο θα διαβαστεί το μήνυμά μου, πάντως ελπίζω να βρήκες καλύτερο δερματολόγο και ελπίζω να βοήθησα έστω και λίγο.

      Διαγραφή
    2. Ειμαι 16 χρονων κ εχω ακμη απο το δημοτικο.. Στην 1γυμν πηγα σε μια καλη δερματολογο με πτυχια κ που επιβλεπει και σε γνωστο νοσοκομειο. Μου ειχε ξεκινησει απι την αρχη με epiduo dalasin και μια ενυδατιμη νομιζω που δεν την θυμαμαι καλα. Ακομα και τωρα 2με 3 χρονια μετα ακομα βαζω epiduο κ dalasin η φτιαχτο μειγμα με την dalasin. Δεν ξερω αν ειναι πολυ δυνατες η οχι.. Αλλα δεν βλεπω καποια επιβάρυνση η χειροτερεψη στο προσωπο μου.. Ισως επειδη εβαζα βραδυ εναλαξ αυτες τις δυο κρεμες κ με ενυδατικη το πρωι οποτε το προσωπο μ ηρεμουσε...εχω λιπαρο δερμα και σμηγματοροικη δερματιτιδα, στο κεφαλι, δλδ σαν ξηροδερμια και στο προσωπο σε ευαισθητα σημεια δλδ στα φρυδια στην μυτη κ στο πηγουνι λιγο. Εχω περασει κ εγω δυσκολα κ στενςχωριομουν οταν φουντωνε το προσωπο μου αλλα πλεον προδπαθω να πλενομαι καθε μερα 1 φορα τουλάχιστον αλλα συνηθως 2 με 3 επειδη εχω πολυ κιπαρο προσωπο κ η λιπαροτητα που μενει στο δερμα μ δςν βοηθαει τους πορους μου
      Εμπιστευομαι την δερματολογο μου και γιατι ξερω οτι δεν κανει τρομερες αλλαγες δτις κρεμες μου, οποτε δεν εχω φοβο οτι θα αλλαξω τα οαντα κ θα παθω κατι σοβαρό, το δερμα μ εχει συνηθισει αυτες τις δυο κρεμες κ απλα προσθετει κατι αλλο που θα βοηθησει 😊 ελπιζω οσες περναμε θεματα με ακμη, να κανουμε οτι μπορουμε να μας φυγει γιατι ξερω ποσο ασχημο ειναι. Το μονο που εχω να πω, και οχι μονο σε εσενα που απάντησα στο σχολιο σου αλλα και οσους η οσες βλεπουν είναι να αλλαζουν συχνα σεντονια η παπλομαθγκες δλδ καθς βδομαδα. Και μαξιλαροθηκες καθε 3 με 4 μερες εαν ειναι δυαντοςν.. Δικια τους μικρη πετσετα καθαρη και να αλλαζουν καθε 2 με 3 μερες. Δεν ειναι κατι σημαντικο απλα θα αποφυγουμε την σκονη η τις βρωμιες κ τα μικροβια ππυ μπορει να πανε σε αυτα τα υφασματα που ειναι σε συνεχη επαφη το προσωπο μας και να μην το επιβαυνουμε

      Διαγραφή
  3. η ξεροδερμια κανει καλο τλκ η δεν πρεπει να υπαρχει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κοπέλα μου πραγματικά θα ήθελα να σε γνωρίσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Την epiduo την χρησιμοποιώ χρόνια. Δυστυχώς δεν μπορώ να πάρω ούτε αντισηλιπτικα ούτε τα χάπια της ακμής. Στην αρχή η κρέμα μου έκαιγε το πρόσωπο. Ο γιατρός επέμενε να την συνεχίσω. Πρώτα ανά τρεις μέρες μετά σιγά σιγά πιο συχνά μέχρι να την συνηθίσει το δέρμα μου. Και έτσι εγινε. Την χρησιμοποιώ καθημερινά πλέον χωρίς πρόβλημα και μου έχει λύσει ουσιαστικά το θέμα. Το βάψιμο με μεικαπ το έχω κόψει εδώ και χρόνια. Ίσως κάποια πούδρα όταν βγαίνω έξω και αυτό όχι απαραιτήτως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Hello !! Κι εγώ εμφάνισα ακμή στα 25 μετά από στεναχώρια και την πίεση δουλειάς σε σεζόν. Οι ορμόνες μου τρελάθηκαν και δεν είχα περίοδο για περίπου 2 μήνες. Επειδή δεν άντεχα άλλο με συμβουλή της γυναικολόγου μου πήρα χάπια για να αδιαθετησω ώστε να κάνω και τις απαραίτητες εξετάσεις να τσεκαρω τα ορμονικά μου. Βγήκαν καλές. Έτσι η 1η δερματολόγος που επισκέφθηκα στο νησί που δούλευα με ενημέρωσε ότι είναι λόγω του άγχους και στης στεναχώριας. Μου μίλησε και ήπια ακμή και ξεκίνησε αγωγή με κρέμες χωρίς συνταγή γιατρού. Γυρνώντας πίσω στην πόλη μου, 2 μήνες μετά την χρήση της 1ης αγωγής με κρέμες, επισκέφθηκα την τωρινή δερματολόγο μου η οποία μου είπε για μετριου δυσκολίας ακμή και ξεκίνησα μαζί με τις κρέμες που ήδη είχα (εννοείται είχα δει αρκετή διάφορα) να χρησιμοποιώ την epiduo. Mετα την 4η μέρα χρήσης, εμφάνισα την κοκκινίλα που αναφέρετε, το κάψιμο και πριξιμο στα μάτια. Η δερματολόγος μου είπε ότι κανείς δεν είχε ξαναπάθει από τους πελάτες της κάτι τέτοιο. Εφόσον την σταμάτησα για 2 μέρες την ξαναξεκινησα να την τοποθετώ αν 2η μέρα εφόσον παιρνουσα από το πρόσωπο μου μια λεπτή στρώση απλής ενυδατικης. Με την epiduo 3 μήνες μετά έχω δει καταπληκτικά αποτελέσματα. Αν και στην αρχή μετά το κοκκίνισμα είχα τρομερή ξηρότητα και αφυδάτωση, και κατά περιόδους ξεφλούδισμα, έχει καταπληκτικά αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή